23948sdkhjf

Pigerne sikrer fremgang for amerikansk Lego-konkurrent

Særligt salget af legetøj målrettet piger var med til at øge omsætningen for legetøjsproducenten Hasbro.
Lego-konkurrenten Hasbro har på det seneste haft held med at ramme små pigers smag med de produkter, man har sendt på markedet.

Det viser selskabets regnskab for tredje kvartal, hvor Hasbro omsatte for 1,68 milliarder dollar.

Det svarer til en vækst på 14 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Det er særligt legetøj i Hasbros pigekategori, der er ansvarlig for fremgangen.

Tøjet fra Disneys Frost-film og prinsesseunivers har solgt rigtigt godt og har medvirket til en omsætningsfremgang på 57 procent.

Det samme har den filmaktuelle Trolls-serie, som har udgangspunkt i den danske Gjøl-trold og produceres med licens fra den danske rettighedshaver.

Filmen har først premiere i USA i november, men troldedukkerne har altså solgt en del allerede.

For drengenes vedkommende har Transformers-legetøjet, Nerf-skumpistolerne og det nye Yo-Kai Watch været blandt sællerterne i kategorien, som dog kun opnåede en beskeden fremgang på to procent.

Nettoindtjeningen steg med hele 24 procent til 258 millioner dollar, og det kommer aktionærerne til gode.

Alt i alt er 112 millioner dollar sendt tilbage til aktionærerne i kvartalet - enten i form af udbytte eller aktietilbagekøb.

Hasbro ejer foruden ovennævnte mærker også rettighederne til My Little Pony, kortspillet Magic The Gathering og det klassiske Matadorspil, som på engelsk hedder Monopoly.

/ritzau/
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078